Сьогодні було проведено заняття на розвиток емпатії та усвідомлення важливості уважного спілкування для учнів та учениць 6-А класу. Метою заходу було формування в учнів розуміння індивідуальних відмінностей у сприйнятті та засвоєння принципів етичного спілкування як основи толерантності. Провела заняття вчитель-дефектолог Ольга Петрівна Кравченко.
Робота розпочалася з перегляду відеоматеріалу, що демонстрував сприйняття світу дитиною з розладом аутистичного спектра. Цей вступ одразу сфокусував увагу на ідеї значних відмінностей у сприйнятті, що вимагає особливої толерантності та розуміння.
Далі, у рамках етапу «Я бачу», була проведена вправа «Малювання на спині». Учні, які стояли в колоні, мали прикріплений до спини аркуш паперу, на якому фломастером передавали малюнок, який відчули спиною, коли малювали їм. Порівняння оригінального та кінцевого малюнків підкреслило унікальність та суб'єктивність сприйняття кожної людини. Це стало основою для обговорення важливості прийняття інакшості та індивідуальних відмінностей.
Наступним був етап «Я чую», де була задіяна класична гра «Зіпсований телефон». Передача складної фрази по ланцюжку проілюструвала, як легко інформація спотворюється та перекручується. Зроблено акцент на тому, що стереотипи та упередження часто є наслідком неправдивої інформації і заважають прямому та толерантному спілкуванню.
Кульмінацією заняття став етап «Я відчуваю» з вправою «Зім’ятий аркуш паперу». Учні говорили образливі слова чистому аркушу, зім’явши його. Після цього була зроблена спроба розгладити папір, вибачившись. Візуалізація довела, що, хоча образи можуть бути пробачені, словесні рани залишають незворотні сліди у душі людини. Це закріпило розуміння того, що толерантність вимагає глибокої поваги та відповідальності за свої слова.
За підсумками заняття, учні та учениці 6-А класу змогли сформулювати, що толерантність — це свідомий вибір, який передбачає уважність до почутого, прийняття індивідуальних відмінностей та контроль над власним мовленням.
