пʼятниця, 12 грудня 2025 р.

Долонькі доброчесності

Доброчесність для дітей — це про чесність, відповідальність та моральні принципи у повсякденному житті та навчанні, говорити правду, поважати інших, цінувати чужу працю та діяти згідно з совістю.

Учні 1-А класу створили "долоньку доброчесності", переглянули та обговорили цікаві відео, зробили повчальні висновки.


Освітній Хакатон. День 4

Учительський четвер "Іду на заміну"
Продовжуємо розширювати освітнє коло партнерства. Сьогодні в нашому ліцеї відбувся цікавий педагогічний експеримент: педагоги помінялися класами та предметами.

Хто кого заміняв?
  • У 2-В класі заступник директора з навчально-виховної роботи Ірина Брехова провела яскравий та теплий урок мистецтва.
  • Ганна Кейс та Вікторія Мірошниченко провели взаємозаміну одна в одної. Кейс Г.П. провела урок англійської мови в 1-Б класі, а Мірошніченко В.В. – урок математики.
  • 8-В класі відбувся незвичайний урок англійської мови. Провела його вчителька української мови та літератури Катерина Гоцуляк, продемонструвавши універсальність педагогічного таланту, креативність і високий рівень мовної культури.
  • Учитель інформатики Катерина Гоцуляк показала свої навички на уроці математики. Обмінявшись ролями з учителем математики Тетяною Копач, провела цікавий, осмислений та цілісний урок у 8-В класі.
  • Продемонстрували гнучкість педагогічних підходів та можливість ефективного викладання предметів поза межами своєї основної спеціалізації Людмила Потапенко, учитель біології, та Інна Кондратенко, учитель молодших класів.
  • Інна Леонідівна тимчасово залишила свою звичну аудиторію та завітала до учнів 7-А класу, щоб провести заняття з біології. Людмила Вікторівна, проявивши педагогічну майстерність та готовність до міждисциплінарних експериментів, провела урок для учнів 3-А класу з предмету «Я пізнаю світ».
  • Учитель зарубіжної літератури Людмила Стодольська та асистент учителя Олена Мороз провели урок біології у 7-Б класі.
  • У 10-А класі на уроці громадянської освіти, який проводила учителька мистецтва Урина Козинець, учні працювали над створенням проєктів у двох важливих і чутливих напрямах. Темою для дискусії стало актуальне питання: чи слід приходити до ліцею під час повітряної тривоги?
  • Учителька математики Лариса Стеценко провела урок фізики в 7-В класі на тему «Сила – міра взаємодії. Графічне зображення сил. Додавання сил». Педагог вдало використала міжпредметні зв'язки (фізики з математикою) для досягнення цілей заняття.
  • Учитель англійської мови Олексій Гриб провів урок біології в 7-В класі.
  • Наталія Лутченко, асистент учителя, пробувала себе в ролі вчителя початкових класів. Протягом гри вихованцям прищеплювала важливі етичні принципи, розповідала про кодекси, які позитивно впливають на майбутнє людини.
  • Учитель інформатики Роман Васильович проводив у 3-Б класі урок з предмету "Дизайн і технології". Діти з задоволенням під керівництвом вчителя виготовили новорічні ялинки.
Навіщо?
Це були не просто заміни, а можливість:
  • поділитися досвідом викладання;
  • внести свіжі ідеї до уроків;
  • сформувати нові практичні навички;
  • показати учням різні підходи до вивчення предмету.
Учитель на заміну - це не просто досвід, це позитивні емоції, враження, віра у свої сили та можливості.

Результати:
Ми змогли поглянути на навчання з іншого боку і створити незвичайні уроки.
Креативність і взаємодія стали головними героями сьогоднішнього дня.
Це неймовірно натхненний день, сповнений енергії та нових ідей!
Дякуємо всім учасникам за активність та креативність!

Дерево доброчесності: ростимо чесність разом

Учні 9-Б провели заняття на тему "Дерево доброчесності: ростимо чесність разом". З'ясували, що таке доброчесність, переглянули та проаналізували відео "Казка про доброчесність". Обговорили, які цінності допомагають не порушувати принципи академічної доброчесності, що відбувається, якщо її порушувати, чи готові ми відповідати за наслідки. 

Учні вислови свою думку щодо того, що таке повага до інших, як бути справжнім, як навчитися визнавати помилки, зберігати довіру. Зробили висновок, що бути доброчесним - це не лише не списувати, а й говорити правду, визнавати власні помилки, поважати чужу думку, діяти чесно навіть тоді, коли ніхто не бачить.

Освітній Хакатон. День 3

Батьківська середа "День партнерства та довіри"
Ми продовжуємо розширювати освітнє коло партнерства. Батьки, випускники й професіонали стали вчителями для своїх дітей:
До 9-Б класі завітала заступник начальника управління освіти і науки Людмила Живець і провела урок української мови. Тема заняття — «Складнопідрядні речення з підрядними допусту й наслідку» — виявилася не лише актуальною, а й надзвичайно цікаво поданою.
Під час заняття дев’ятикласники аналізували речення, конструювали власні складнопідрядні речення за опорними схемами, визначали їхню роль у мовленні.
Діти підсумували, що вміле використання речень з підрядними допусту й наслідку робить мовлення точним, образним і логічно структурованим.
У 1-В класі Тетяна Гірко провела гру-подорож "Казковий експрес". Цікаво та невимушено пройшла гра зупинками.
У 2-В класі Ярослава Мороз (мама однієї з учнів класу) розповіла про професію швачки, показала відео з робочого місця та продемонструвала, як створюють шеврони. Діти відгадували загадки про професії, роздивилися різні види шевронів за формою та тематикою, а потім намалювали власні шеврони й подарували їх Ярославі Григорівні для нових творчих ідей.
У 2-А класі пан Владислав провів цікавий урок-конкурс про традиції святкування Різдва та Нового року. На занятті активізували словничок у різний цікавий спосіб, дискутували, малювали, співали, розгадували загадки.
У 6-А класі Юлія Проценко, мама учениці, провела урок української мови.
У 7-А класі на мистецтві створювали стилізований графічний портрет. Урок провела Тетяна Федорівна.
У 1- Б класі мама Жовнір Євгенії Олександра Вікторівна спробувала себе в ролі вчителя початкових класів і провела урок читання.
Цікаво та захопливо провів урок мистецтва у 8-А класі Юрій Геннадійович, військовий, батько нашої однокласниці. Пан Юрій поспілкувався з учнями про відповідальність, ставлення до навчання, дисципліну, показав відеоролики про бригаду, у якій служить. А головне - діти створили листівки для наших захисників, написали їм свої побажання, мрії.
У 8-А класі мама Уляна Карнаух провела цікавий урок-конкурс. Діти, вивчаючи англійську мову, розгадували кросворди, ребуси, загадки.
Учні 1-В класу завітали в кабінет технологій. Там для першокласників провів урок дідусь дівчинки Валентин Терещенко. Учитель розповідав про інструменти, матеріали, ознайомив з деякими технологіями роботи.
У 5-А класі Ірина Нікитенко провела цікавий урок, поділилася своїм досвідом вивчення англійської мови. На занятті співали мотивуючу пісню, грали в героїв мультфільму.
У 4-Б клас завітала Тетяна Манжос, мама четверокласника, і провела урок української мови. Під час заняття учні перетворилися на справжніх "мовних" детективів. Озброївшись уважністю, кмітливістю та бажанням розслідувати, діти розпочали пошуки таємничих предметів. Єдині підказки — прикметники, які описували невідомі об’єкти. Крок за кроком учні розгадували "прикметникові" загадки та довели - вони справжні професіонали! Діти блискуче впоралися з усіма "таємничими описами" і продемонстрували чудові знання та уміння. Такий інтерактивний урок не лише подарував гарний настрій, а й перетворив навчання в справжній освітній експеримент.
Партнерство, творчість і довіра — ось що робить навчання живим і натхненним!
Дякуємо всім, хто долучився, за енергію, активність і готовність творити майбутнє освіти разом із нами!
Реальний досвід, який надихає! 
💯


четвер, 11 грудня 2025 р.

Країною Доброчесності

У 1-В класі в ігровій формі пройшла гра-подорож "Країною Доброчесності". Подорожуючи, учні відвідали різні міста, виконали ряд завдань, досліджували правила класу та кодекс доброчесності в навчанні.

Наталія Миколаївна, асистент вчителя, пробувала себе в ролі вчителя початкових класів. Протягом гри вихованцям прищеплювала важливі етичні принципи, розповідала про кодекси, які позитивно впливають на майбутнє людини. На кінець заходу прийшли до висновку, що "Доброчестність починається з кожного з нас!"


Академічна доброчесність

З метою формування свідомого ставлення до принципів чесності, довіри та відповідальності в освітньому процесі, учнями 11 класу було організовано та проведено інформаційно-виховний захід, присвячений темі "Академічна доброчесність". Учні розглянули реальні та гіпотетичні ситуації, що вимагають етичного вибору, та обговорили можливі шляхи доброчесного вчинку.

Одинадцятикласники наголосили, що академічна доброчесність – це не просто правила, а шлях до формування чесної, відповідальної та успішної особистості.

Проведення цього заходу сприяло глибшому усвідомленню учнями 11 класу важливості дотримання етичних принципів у навчанні. Учасники активно долучалися до обговорень, висловлювали власні думки та зобов'язалися дотримуватися принципів академічної доброчесності у своєму житті. Захід допоміг закласти фундамент для культури довіри, взаємоповаги та відкритості у освітньому середовищі.


Українська хустка

Українська хустка має давнє символічне значення. Вона не просто елемент одягу, а частина культурної ідентичності. Хустка - це оберіг, який дарували на весілля, свята, народження дитини. Вона була знаком поваги та вдячності.

Сьогодні хустка - символ національної культури, зв'язку поколінь, поваги до свого коріння.

1-В, Людмила Петрівна Овсієнко.


Ресурсозбереження та енергоефективність

У межах «Цифрового понеділка» на уроці мистецтва учні 6-Б класу працювали з цифровими інструментами та створювали власні зображення на тему «Ресурсозбереження та енергоефективність». Під час заняття школярі ознайомилися з можливостями сучасних графічних програм, навчилися поєднувати кольори, символи й образи для передачі важливих екологічних ідей.

У своїх роботах діти відобразили раціональне використання води, електроенергії та відповідальне ставлення до природних ресурсів. Захід сприяв розвитку креативного мислення, цифрових навичок і формуванню екологічної свідомості учнів, а також показав, що сучасні технології можуть стати ефективним інструментом для поширення важливих соціальних меседжів.


середа, 10 грудня 2025 р.

Хакатонимо. День 2

Учнівський вівторок

Учні 5 -11-х класів взяли на себе роль педагогів. Ініціатива була спрямована на розвиток відповідальності, лідерських навичок та кращого розуміння учительської праці.

День був насичений яскравими позитивними емоціями!

Підготовка до нього була вагомою й ретельною, адже діти добре розуміли, що цього дня все залежить лише від них... Розподіливши між собою завдання та обов'язки, ліцеїсти із задоволенням заміняли вчителів.

Вони заміняли уроки математики, української літератури, фізичної культури, дизайну і технологій, зарубіжної літератури, інформатики…

Цей день дав можливість старшокласникам спробувати себе в іншій ролі, краще зрозуміти освітній процес та відчути відповідальність. Учнівському самоврядуванню вдалося об’єднати всю ліцейну родину позитивом, організованістю, піднесеним настроєм і повагою до своїх наставників.






Фестиваль партнерства. День 1

Славутицький ліцей "БезМеж" уже вдруге долучився до Освітнього Хакатону!
У цифровий понеділок «Технологія+Людина=Успіх» було проведено такі заняття:
  • десятикласники на уроці мистецтва намагалися оживити казки народів Африки (учитель Ірина Козинець);
  • семикласники на уроці алгебри виконували самостійну роботу, створену штучним інтелектом. (учитель Лариса Стеценко);
  •  у 8-В класі  (Олексій Гриб) проведено урок англійської мови з використання штучного інтелекту на тему: «Подорож до Японії», учні переглянули згенероване відео та за допомогою штучного інтелекту виконували різноманітні вправи та завдання;
  • учні 5 класу (учитель Людмила Горбунова) за допомогою штучного інтелекту вдома згенерували ілюстрації до казки Василя Симоненка «Цар Плаксій та Лоскотон».
Також діти створили зображення за допомогою штучного інтелекту про цифровий понеділок та намагалися оживити казку.
Використання цифрових технологій допомагає:
розвивати навички роботи з інформацією;
формувати критичне мислення;
практикувати командну роботу в онлайн-середовищі;
збільшити мотивацію учнів через інтерактивні формати.
А головне — дає здобувачам освіти можливість відчути, що технології можуть бути не лише інструментом розваги, а й шляхом до успішного майбутнього.
Далі цікавіше...

вівторок, 9 грудня 2025 р.

Вітаємо!

Вітаємо наших учениць Савчук Катерину і Супрун Орину та учня Данильчика Олександра з перемого у ІV Всеукраїнському конкурсі дитячо-юнацької творчості до Дня захисників і захисниць України "Перемога".

Дякуємо Ірині Миколаївні Козинець  та Людмилі Петрівні Пархоменко за підготовку переможців!

Сьогодні наші захисники та захисниці самовіддано боронять українську землю. Хоробрі, вмотивовані та незламні, вони крок за кроком звільняють нашу землю від окупантів, наповнюючи серця українців відчуттям гордості та жагою до перемоги.

Ми вдячні нашим захисникам і захисницям!




 


понеділок, 8 грудня 2025 р.

Всі ми віримо у дива: день Святого Миколая

Сьогодні діти повірили в диво. У 2- В класі відбулося одне з найулюбленіших свят року, завітав Святий Миколай. Які яскраві почуття та емоції були у дітей. 

Герої створили дивовижну, теплу атмосферу. Цікаві ігри, подарунки. Дякуємо щиро всім, хто подарував нам свято Святого Миколая! Нехай у ваших серцях завжди живе добро, а в домівках панує мир і радість.

Святий отче, Миколай!
Мою хату не минай!
Подаруй мені потіху
І торбину, повну сміху,
І здоров’я для родини,
Красну долю для Вкраїни!


Всеукраїнська ініціатива «Великий урок про БЕЗБАРʼЄРНІСТЬ» 🫂

Амбасадорка Всеукраїнської освітньої ініціативи «Великий урок про безбар'єрність» Ксенія Шевчук спільно з радницею Славутицького міського голови з питань безбарʼєрності та гендерної рівності Тетяною Мельник протягом тижня провели 5 зустрічей з молоддю міста, охопивши 105 учасників_ць. Завітали вони і до Славутицького ліцею "БезМеж".

Мета ініціативи - підвищити обізнаність молоді про безбар’єрність, інклюзію та цінності рівного доступу для всіх, а також сформувати розуміння важливості інклюзивного суспільства.

Учні та учениці обговорили важливість інклюзії, рівного доступу та створення середовища, відкритого для всіх. Молодь серйозно поставилася до теми, активно долучалася до дискусій і відзначила значущість таких освітніх подій для формування свідомого та безбар’єрного суспільства.

Освітня ініціатива «Великий урок про безбарʼєрність» впроваджується в рамках проєкту «Мережа для демократії: будуємо майбутнє з європейськими лідерами_ками завтрашнього дня» реалізується громадською організацією «СТАН» та ActionAid у партнерстві з ГО «Центр суспільних трансформацій ТЕНЕТ», ГО «Інсайт», ГО «Чернівецьке обʼєднання «Захист» за підтримки Міністерства закордонних справ Данії. 

пʼятниця, 5 грудня 2025 р.

Я чую, я бачу, я відчуваю: Як стати толерантним співрозмовником

Сьогодні було проведено заняття на розвиток емпатії та усвідомлення важливості уважного спілкування для учнів та учениць 6-А класу. Метою заходу було формування в учнів розуміння індивідуальних відмінностей у сприйнятті та засвоєння принципів етичного спілкування як основи толерантності. Провела заняття вчитель-дефектолог Ольга Петрівна Кравченко.

Робота розпочалася з перегляду відеоматеріалу, що демонстрував сприйняття світу дитиною з розладом аутистичного спектра. Цей вступ одразу сфокусував увагу на ідеї значних відмінностей у сприйнятті, що вимагає особливої толерантності та розуміння.

Далі, у рамках етапу «Я бачу», була проведена вправа «Малювання на спині». Учні, які стояли в колоні, мали прикріплений до спини аркуш паперу, на якому фломастером передавали малюнок, який відчули спиною, коли малювали їм. Порівняння оригінального та кінцевого малюнків підкреслило унікальність та суб'єктивність сприйняття кожної людини. Це стало основою для обговорення важливості прийняття інакшості та індивідуальних відмінностей.

Наступним був етап «Я чую», де була задіяна класична гра «Зіпсований телефон». Передача складної фрази по ланцюжку проілюструвала, як легко інформація спотворюється та перекручується. Зроблено акцент на тому, що стереотипи та упередження часто є наслідком неправдивої інформації і заважають прямому та толерантному спілкуванню.

Кульмінацією заняття став етап «Я відчуваю» з вправою «Зім’ятий аркуш паперу». Учні говорили образливі слова чистому аркушу, зім’явши його. Після цього була зроблена спроба розгладити папір, вибачившись. Візуалізація довела, що, хоча образи можуть бути пробачені, словесні рани залишають незворотні сліди у душі людини. Це закріпило розуміння того, що толерантність вимагає глибокої поваги та відповідальності за свої слова.

За підсумками заняття, учні  та учениці 6-А класу змогли сформулювати, що толерантність — це свідомий вибір, який передбачає уважність до почутого, прийняття індивідуальних відмінностей та контроль над власним мовленням.


середа, 3 грудня 2025 р.

Стоп насильству!

3-Б клас активно долучився до акції «16 днів проти насильства».

Разом обговорили дуже важливі питання: Що таке насильство? Як розпізнати небезпечні ситуації? Куди звертатися по допомогу, якщо дитина стала свідком або жертвою поганих вчинків?

Створили відео, яке нагадує: Руки призначені для добра, підтримки та тепла, а не для бійок!

І ми — усі разом — говоримо впевнено «Ми проти насильства!»